OFFERTEAANVRAAG

TITAN Containers Colour Logo Transparent

Bel ons vandaag nog op
+31 186 745 886 of vul een van onze onderstaande formulieren in en wij vinden de beste oplossing die bij uw behoefte past.

+31 186 745 886

Welke service zoekt u?

AANKOOP- OF HUURAANVRAAG

ZELFOPSLAG AANVRAAG

KOEL- EN VRIESOPSLAG AANVRAAG

HOE ZIEN GEBRUIKTE CONTAINERS ER WERKELIJK UIT?

ONTVANG EEN SNELLE OFFERTE +31 186 745 886

WHAT IS THE CONDITION OF A USED CONTAINER?

Premium kwaliteit of normaal gebruikte   containers?

Wat is ACEP of PES voor verzending? 

Wat is IICL- en wind- en waterdichte lading waardig? 

Welke container is "Ammo klasse" voor IMCO 1-verzendingen? 

Wat is "een zoals het is" staat? 

Dit geldt voor stalen droge en speciale soorten containers zoals open tops en  omvat geen reefer containers.

Zeecontainers worden geproduceerd met een verwachte levensduur van ongeveer 20 jaar en vervoeren vracht van en naar alle uithoeken van de wereld. Stalen zeecontainers worden al jaren gemaakt van Cortenstaal, ook wel weervast staal genoemd. Terwijl containers een sterk beschermend verfsysteem hebben, vormt het blanke staal en Corten een beschermende oxidelaag die het oppervlak afdicht tegen verdere corrosie. 

Heel lang werden alle nieuwe containers gebouwd om te worden gebruikt voor verzenden, maar de afgelopen paar jaar hebben veel binnenlandse exploitanten voor containeropslag en soortgelijke bedrijven nieuwe containers in hun verhuurbedrijf geïntroduceerd. TITAN startte dit proces al meer dan 20 jaar geleden. Containers die op deze manier worden gebruikt hebben veel minder schade vergeleken met containers die zijn gebruikt voor verzending en transport.

NIEUWE OF ZO GOED ALS NIEUWE CONTAINERS ZIJN EEN BETERE INVESTERING


Als u een container voor opslag wilt gebruiken, dan is het beginnen met een container van betere kwaliteit onvermijdelijk de beste keuze. Doordat ze gemakkelijker te gebruiken met hoge deurhendels, ontstaat er bijna geen verslechtering en u hebt altijd een opslagcontainer met een betere kwaliteit. Als u deze niet langer nodig hebt, is er geen probleem met het verkopen van de 10 of 20 jaar oude “als nieuwe” container. OFTEWEL EEN BETERE INVESTERING

Containers
Transport

Kwaliteit - Als nieuw of PREMIUMKLASSE

Als containerverhuurbedrijf hebben we een groot aantal verhuurcontainers die een veel betere conditie hebben dan normaal gebruikte containers. Onze verhuurcontainers worden vaak maar een paar keer per jaar verplaatst en ze hebben bijna geen impactschade. Minder deuken en krassen en bijna geen uitgevoerde reparaties. Containers in deze categorie worden beschouwd als PREMIUMKLASSE

Premiumklasse

Premiumklasse bevat meestal deurhendels voor gemakkelijk gebruik wanneer u op de grond bent. Sommige verfkleuren vervagen in de loop der tijd. Waarschijnlijk ook met een fabrieksmatige lockbox.

Premiumklasse deuren open

Meestal met de extreem goede interne conditie.
 
 Deze container is drie jaar in gebruik voor opslagdiensten

Container levenscyclus

 

Container op kraan windmolen

Veelgebruikte zeecontainers - KLASSE A
 

Deze kwaliteit vertegenwoordigt ongeveer de eerste 10/15% van gebruikte containers. De container is wind- en waterdicht en er wordt verwacht dat dit vele jaren zo blijft zonder de noodzaak voor reparatie of vervolgonderhoud.

Klasse A containers zijn normaal gesproken containers geverfd in donkere kleuren, waardoor het roesten van oppervlakken minder zichtbaar wordt.

Klasse A

Deuren: Werken met volledige deurpakkingen. Gemakkelijk/relatief gemakkelijk te openen en sluiten.
Frame: In goede conditie. Geen corrosie - CSC kan worden bijgewerkt met de maximale 30 maanden.

Klasse A binnenin

Panelen: In goede cosmetische staat intern en extern, beperkte roest en deuken en geen corrosie.
Vloer: schoon en in het algemeen een goede conditie.

Veelgebruikte zeecontainers - KLASSE B
 

Meest normale kwaliteit voor gebruikte containers. De container is wind- en waterdicht maar een wat verslechterde kwaliteit kan worden verwacht waar in de toekomst wat corrigerende werkzaamheden voor moeten worden uitgevoerd.

Klasse B containers komen in alle kleuren en tinten.  

Klasse B

Deuren: Functioneel. Hier zijn ze meestal nieuw geverfd wat niet de standaard is!
Frame: In acceptabele conditie. Mogelijk geschikt voor CSC-update op korte termijn.

Klasse B binnenin

Panelen: Over het algemeen in slechte conditie met roest en corrosie.
Vloer: Geschikt voor gebruik.

Veelgebruikte zeecontainers - KLASSE C
 

Deze kwaliteit vertegenwoordigt de laatste 20% van gebruikte containers. De container is wind- en waterdicht maar met een beperkte levensduur voor reparaties om de waterdichte integriteit te behouden.

Klasse C

Deuren: Functioneel. Hier zijn ze meestal nieuw geverfd wat niet de standaard is!
Frame: In acceptabele conditie. Mogelijk geschikt voor CSC-update op korte termijn.

Klasse C binnenin

Panelen: Over het algemeen in slechte conditie met roest en corrosie. Vloer: Geschikt voor gebruik.
MOET DE CONTAINER WORDEN BEHANDELD ALS DEZE GELADEN IS?


Geladen containers en voor spoor-, weg- en/of zeetransport moeten altijd een geldige gegevens- of CSC-plaat hebben. Dit is het certificaat van de container voor veilig gebruik. De CSC-geldigheid is 5 jaar na fabricage en kan daarna worden verlengd tot maximaal 30 maanden zolang de container zich in een veilige structurele conditie bevindt. Dit wordt PES of Periodic Examination Scheme (Periodiek Onderzoeksschema) genoemd. Verkoopcontainers geleverd voor transport en verzending door TITAN hebben vaak deze kwaliteitsvalidatie. 

Containers geleverd door TITAN voor verhuur hebben normaal gesproken een ACEP-geldigheid. Meer informatie over ACEP. Zie TITAN's certificering. Read more on ACEP. See TITAN's certification.

Afhankelijk van de vervoerder/rederij moet u misschien ook een papieren certificaat verstrekken met bevestiging van de containergegevens.

De gegevens-/CSC-plaat hoeft niet het actuele containernummer weer te geven maar moet het serienummer van de fabrikant tonen.

CSC
Containers op een schip

Wind- en waterdichte lading waardigheid (WWTCW) v. IICL, UCIRC en andere normen

Tenzij specifiek anders is overeengekomen levert TITAN gebruikte zeecontainers met minimaal een WWTCW-conditie. Als er alleen sprake is van opslag is de norm WWT.

IICL en UCIRC zijn normen toegepast tussen rederijen en internationale leasebedrijven. In sommige gevallen zijn deze hetzelfde of gelijk aan de normen die we toepassen. In alle gevallen zijn deze normen bedoeld om te bepalen of reparatie al dan niet nodig is en deze werden ingegeven door de noodzaak om containerreparatie te reguleren en een schatting van beschadigde containers die naar de eigenaar terugkeren.

Verzend u militaire of commerciële explosieven of andere gevaarlijke producten volgens IMCO 1?


Elk jaar levert TITAN honderden containers voor het vervoer van overheids- en commerciële explosieven voor de mijn- en bouwindustrieën. De vereisten zijn: minder dan 5 jaar oude container zonder reparaties waarvoor inzetstukken of patches nodig waren.

We bieden eenvoudige en kostenefficiënte eenmalige verhuur conform ongerepte eenmalige trip en nieuwere containers van A tot B wereldwijd.

Dezelfde containers zijn natuurlijk beschikbaar op verkoopbasis als dat uw voorkeur geniet.

Containers op een schip

Sommige containers worden verkocht “zoals het is”


Enkele containers kunnen niet worden gedefinieerd door één van de bovengenoemde klassen.

Ongelukken gebeuren met nieuwe en gebruikte containers. Deze container botste tegen een lage brug!

Deze containers vallen buiten een klassesysteem. Deze container is ernstig beschadigd. Reparatie is moeilijk en duur. De andere 37' van deze container is gloednieuw en ongerept!

Gelukkig is het slechts een heel klein percentage van de te verkopen containers, maar ze bestaan en voor degenen die “het zelf willen doen” bieden we alle “zoals het is” containers aan met geschikte en aantrekkelijke kortingen.

Deze container werd waarschijnlijk verkocht als “zoals het is” container als een schuilplek voor dieren in de wei.

Zoals het is


ZOEKT U NIEUWE, GEBRUIKTE, KOOP, HUUR
CONTAINERS?

Neem vandaag contact met ons op hoe we u kunnen helpen.

Nieuwe en gebruikte containers voor opslag, verscheping en logistieke oplossingen, zijn beschikbaar in onze containerdepots.

Vul het aanvraagformulier in of neem direct contact met ons op.

Bel ons op +31 186 745886